– Σύστημα τροφοδοσίας του κινητήρα και σύστημα εξαγωγής (εξάτμιση).

Το σύστημα τροφοδοσίας (σχ. 5) αποτελείται από:

– Την αποθήκη καυσίμου (ρεζερβουάρ), το φίλτρο, την αντλία βενζίνης.

– Το φίλτρο του αέρα.

– Τον εξαερωτή (καρμπυρατέρ) ή τους εγχυτήρες (μπεκ).

– Την πολλαπλή εισαγωγής.

Το φίλτρο του αέρα: χρησιμεύει για να κατακρατεί τη σκόνη που υπάρχει στο αέρα που ρουφάει ο κινητήρας. Η τακτική αντικατάστασή του (σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή) μειώνει την κατανάλωση καυσίμου.

Ο εξαερωτής (καρμπυρατέρ): προετοιμάζει το μείγμα αέρα-βενζίνης στις απαραίτητες αναλογίες. Η ρύθμιση αυτή γίνεται με μία βαλβίδα («πεταλούδα») η οποία είναι συνδεδεμένη με τον ποδομοχλό επιταχύνσεως (γκάζι).

Μία κακή αναλογία του μείγματος προξενεί αύξηση της καταναλώσεως καυσίμου με παράλληλη αύξηση του εκπεμπόμενου μονοξειδίου του άνθρακα (CO) και συνεπώς μεγαλύτερη ρύπανση. Αυτό διαπιστώνεται κυρίως με την ύπαρξη μαύρου καπνού στην εξάτμιση.

Στα σύγχρονης τεχνολογίας αυτοκίνητα χρησιμοποιούνται κυρίως εγχυτήρες καυσίμου (μπεκ) οι οποίοι εγχύουν το καύσιμο, υπό μορφή νέφους, στους κυλίνδρους.


Σύμβολο τσοκ

Το «τσοκ»: Ο μηχανισμός υποβοηθήσεως της εκκινήσεως (τσοκ) όταν ο κινητήρας είναι κρύος βοηθάει να αυξηθεί η ποσότητα της βενζίνης στο μείγμα και διευκολύνει την έναυση της καύσεως και συνεπώς το ξεκίνημα του κινητήρα. Από τη στιγμή που ο κινητήρας έλθει στη θερμοκρασία κανονικής λειτουργίας τότε το τσοκ πρέπει να απενεργοποιείται. Ο διακόπτης του τσοκ φέρει το παρακάτω σύμβολο:

Στα παλαιότερης τεχνολογίας αυτοκίνητα η λειτουργία του τσοκ ενεργοποιείτο από τον οδηγό. Στα σύγχρονης τεχνολογίας αυτοκίνητα το «τσοκ» ενεργοποιείται και απενεργοποιείται αυτόματα.